Goedkoop is de Nederlandse kinderwagen niet. Voor de versie van de begin april gelanceerde Bugaboo Donkey, die in een handomdraai is om te bouwen tot een tweezitter, betaal je in Nederland 1489 euro.
Het betreft de versie voor een pasgeboren tweeling. De versie voor één kind, die uitgebouwd kan worden naar een wagen voor een zuigeling en een peuter, is ietsje goedkoper.
Ondanks de forse prijs vliegt de Donkey de winkel uit. Een eigenaar van een
babyzaak in Londen verkoopt er één per uur, zo schrijft The Daily Mail, ofwel pakweg 70 duizend euro omzet in een week.
De hippe kinderwagen wordt door de krant omschreven als het ultieme gadget voor de ‘yummy mummy’, een beetje een platte aanduiding voor modebewuste moeders in de grote stad. Ook in New York doet hij het uitstekend.
Bugaboo is in ieder geval een merk waarmee celebrities graag gezien
worden. Een van de eerste modellen, de Bugaboo Frog, werd een groot succes in Amerika nadat hij was opgedoken in de serie Sex and the City.
De Donkey is ontworpen als antwoord op de vele verzoeken van klanten die
graag een kinderwagen hadden waar ze twee kinderen in kwijt konden, zo meldt een woordvoerder namens Bugaboo. De voorraad is inmiddels op, en wie er nu een wil, kan hem wel bestellen, maar moet even geduld hebben to de productie in China verder is opgeschroefd.